Friday, October 4, 2013

Pohdintaa ja asiaa!

Tässä tekstissä on minun omia mielipiteitäni, mutta haluan kuulla myös teidän omianne! Asia koskee Instagramia ja siellä hashtagien käyttöä. Tosi monilla niitä on tapana käyttää, mutta olen nähnyt myös paljon kuvia, joissa ei niitä ole ollenkaan. Mitä mieltä itse olette niiden käytöstä? Uskon, että moni käyttää hashtageja vain sen takia, että saisi mahdollisimman paljon seuraajia ja tykkäyksiä kuviinsa. Niin teen myös minä, mutta en pelkästään sen takia. Mielestäni tagit ovat nättejä kuvan yhteydessä ja ovat yhtä olennainen osa kuvaa kuin esimerkiksi kuvateksti missä tahansa kuvassa. Käytetäänhän hashtageja runsaasti myös Twitterissä ja tavallisia tageja paljon esimerkiksi myös täällä Bloggerissa. Itse olen käyttänyt Instagramia jo yli vuoden ja jokaisessa kuvassani on hashtageja, enemmän tai vähemmän. Sen yli vuoden aikana minulle on kertynyt perusaiheet, joista kuvia lisään sekä niiden mukana perustagit, joita käytän. Eli tiedän jo hyvinkin, mitä tageja kannattaa käyttää jos haluaa kuvaansa tykkäyksiä ja millä tageilla tavoittaa esimerkiksi tietystä maasta kotoisin olevia käyttäjiä. Käytän apuna myös TagsForLikes-sovellusta, jonka sai helposti ladattua puhelimeen, mutta sen löytää myös täältä. Mitä mieltä olette tällaisten sovellusten käytöstä? Omasta mielestäni se on täysin normaalia ja hyväksyttävää, kunhan tagit oikeasti kuvaavat kuvaa ja liittyvät siihen. Jos esimerkiksi kopioin kyseisestä sovelluksesta lemmikkeihin liittyviä tageja ja mukana on tagit koira, kissa ja hevonen, mutta omassa kuvassani on kani, tietenkin poistan tagit koira, kissa ja hevonen ja laitan tilalle paremmat. Tällaista sovellusta voi kuka tahansa käyttää apunaan.

Sain sysäyksen kirjoittaa tämän pienen tekstin kun pari päivää sitten joku minulle tuntematon Instagram-käyttäjä (puolituttu, jonka kanssa en ole koskaan sen kummemmin jutellut) laittoi minulle viestin Facebookissa, jossa hän syytti minua hänen matkimisestaan Instagramissa. Minä kuulemma laitan jatkuvasti samantyylisiä- ja aiheisia kuvia täysin samoilla hashtageilla kuin hän. Vertasin hänen ja minun Instagram-profiileita ja huomasin kuinka erilaiset ne olivat ja kuinka paljon meillä oli  eriaiheisia kuvia. Tagit olivat samantyylisiä, suosittuja ja paljon käytettyjä, mutta omista tageistani tiedän sen verran, että jokainen niistä tulee omasta päästäni tai TagsForLikes-sovelluksesta. En ymmärtänyt alkuunkaan tämän henkilön syytä näin vihaiseen lähestymiseen. Miksi valehtelisin tuntemattomalle ihmiselle tällaisesta asiasta? Harmittaa, kuinka helpoksi kiusaaminen on muuttunut Internetin myötä.. Ylipäätään mikä saa ihmisen suuttumaan toiselle ihmiselle näin pienestä asiasta. Kateus? Huono itsetunto? Osaamattomuus? Sitä en tiedä, mutta sanonpa vain teille kaikille, että olkaa oma itsenne ja puolustakaa itseänne :) Asiassa kuin asiassa, jatkakaa eteenpäin älkääkä välittäkö ruikuttajista. Pääasia tässä keississä kuitenkin on se, että koska olen Instagramia jo niin pitkään käyttänyt, saan lisätä sinne sellaisia kuvia sellaisilla tageilla kuin itse haluan. Samoja tageja Instagramissa käyttävät tälläkin hetkellä monet miljoonat käyttäjät, joten en ole ainoa, jota voi syyttää. Onhan Instagramissa noin sata miljoonaa käyttäjää ja se on mielestäni aika hurja määrä! Mutta onhan minulla onneksi muutakin elämää kuin Instagram :)

Mukavaa päivän jatkoa rakkaat lukijat!♥

-Essi

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! ♥