April 1, 2014

3kk:n kuntosali-treeniohjelma

Loin HeiaHeia.com -sivustolla Fressin sponssaaman kuntosaliharjoitteluun tarkoitetun treeniohjelman. Se kestää 3 kk ja se näkyy jo kätevästi valmiiksi profiilini treenilokissa (suunnitelmana). Ohjelma koostuu kevyistä, keskikovista ja kovista viikoista. Treenilokissa jokaisen treenipäivän kohdalla treeni on vielä kuvailtu tarkemmin, esim. mitä liikkeitä teen tai mitä laitteita käytän sekä toistojen määrät yms.
Ensimmäinen viikko (joka alkoi siis 24.3.) on kevyt viikko, joka koostuu kuntosalista, sisäpyöräilystä (peruskestävyys) ja pitkistä venytyksistä. Kuntosalipäivät koostuvat kiertoharjoittelusta omalla painolla. Treeniin kuuluu kuusi eri liikettä.
Toinen ja kolmas viikko ovat keskikovia viikkoja. Niihin kuuluu kuntosalia (kokovartaloharjoittelua, kiertoharjoittelua), sisäpyöräilyä (aerobinen harjoittelu) ja pitkiä venytyksiä. 
Neljäs viikko on kova viikko, johon kuuluu kuntosalia (ylävartalon ja keskivartalon harjoittelua sekä alavartalon ja selän harjoittelua), sisäpyöräilyä (peruskestävyys), lenkkeilyä ja pitkiä venytyksiä. 

Viikot jatkuvat seuraavalla tavalla:
5. viikko = kevyt
6. viikko = keskikova
7. viikko = keskikova
8. viikko = kova 
9. viikko = kevyt
10. viikko = keskikova

Tämmönen olis siis apuna treenaamisessa, oon innoissani!! :)


-Essi

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...