Tuesday, June 21, 2016

Petroskoin cityleiri, päivä 3

Ja mitäpä tapahtui leirin kolmantena päivänä? No tästä postauksesta se selviää! :) Keskiviikko alkoi aamupalalla, jossa tarjolla oli kinkku-juustotäytteisiä blinejä smetanan kera. Hyvää, mutta annoskokona aika pieni, sillä meillä oli joka päivä lounas vasta kahdelta.
Kinkku-juustoblinejä
Syötyämme matkasimme jälleen paikallisbussilla Lasten ja nuorten taidetalolle, jossa meitä olivat jälleen vastassa opiskelijat. He kertoivat meille erilaisista ja erimaalaisista amuleteista ja niiden merkityksestä. Sen jälkeen saimme itse tehdä omat nukkeamuletit kankaasta. Sitten meillä oli vielä tanssiharjoitukset, jossa kerrattiin kaikki eilen opittu. Alkoi jo sujua paremmin :D Lisään ehkä myöhemmin kuvia tanssiharkoista, kunhan saan niitä sähköpostilla. Itse kun en tanssiessani oikein kuvia ehtinyt ottaa!
Tyttö ja poika :)
Käsitöiden jälkeen kello alkoi jo lähennellä kahta ja lähdimme kävellen jälleen lounaspaikkaan. Tänään lounaalla oli tomaatti-kurkkusalaattia, riisi-maitovelliä sekä nakkipiilo ja pääruokana jonkinlaista perunamuhennosta ja lihapullia sekä pieni mehumukillinen. Jälkiruokana pillimehu ja jugurtti. Mukaan sai ottaa myös banaanin :) Palasimme ruuan jälkeen workshop-talolle, jossa meillä oli ryhmätöitä ja näytelmiä. Askartelimme myös villalangasta ja vanusta punatulkkuja! Illallinen oli tällä kertaa katettuna aamupalapaikassamme. Tarjolla oli perunamuusia ja kanapihviä, jonka päällä kananmunaa venäläisen suolakurkun kera.
Lounas
Punatulkku olevinaan :D
Kolmannen päivän illallinen
Illalla meillä oli vielä ryhmissä toteutettu kaupunkikierros-kilpailu, jossa meidän piti venäläisten opiskelijoiden avulla löytää kaupungilta erilaisia paikkoja ja nähtävyyksiä vihjeiden avulla ja ottaa koko ryhmästä selfie joka pisteessä. Kuvat piti lähettää ohjaajalle. Ensimmäiseksi tiettyyn paikkaan kierrokselta palannut voitti. Oma ryhmäni tuli toiseksi :) Kierroksella näimme mm. suomalaisen koulun, Petroskoin yliopiston ja Äänisen rannan, jossa on monista eri maista lahjoitettuja monumentteja. Myös Suomen Varkaus on sinne monumentin lahjoittanut, mutta sen ohi emme kulkeneet.
Tunnistamattomien sotilaiden muistomerkki.
Petroskoin julkista yliopistoa vastapäätä sijaitseva suihkulähde ja "pallo"patsas!
Karjalan Kansallinen teatteri
Kansallisen teatterin vieressä sijaitsee myös toinen upea teatteri.
Karjalankoivu
Äänisen rannalla
Kuvernöörin puisto
Tässä rakennuksessa oli ymmärtääkseni hotelli sekä juhla- ja kongressitiloja.
Äänisen rannalla sijaitseva Uumajan lahjoittama Toivomuspuu, jossa oli korva johon sai kuiskata toiveensa!
Norjasta lahjoitettu Meeting Place -teos.
Pietari Suuren patsas lähellä Äänisen rantaa.
Duluthin lahjoittama Kalastajat-teos Äänisen rannalla.
Kaupunkikierroksen jälkeen menimme hostellille ja nukkumaan!