April 8, 2014

Vaihtelua välipaloihin

Ajattelin tehdä huvikseni (ja teidän avuksenne) postauksen erilaisista väli-, aamu- ja iltapalaideoista :) Rakastan napsaista kuvan ateriasta kuin ateriasta vaikka en olisi suunnitellut mihin tai millaiseen postaukseen sen julkaisen. Suurin osa näistä kuvista on juuri sellaisia, joten sain idean koota ne yhteen hyödylliseen postaukseen :) 
Raikkaita marjoja ja hedelmiä ❤
Proteiini- ja raakapatukoita ❤ Itse valitsen aina mahdollisimman luonnollisia aineksia sisältäviä patukoita. Parhaita tähän mennessä löytämiäni ovat nuo CocoVin supersnack -patukat, niissä kun ei ole mitään säilöntä- tai lisäaineita, pelkkää hedelmää/marjaa/pähkinää :) Ne ovat myös gluteenittomia, laktoosittomia, vegaanisia ja luomua. Rakastan myös seesaminsiemen-hunajapatukoita. Proteiinipatukoista sen sijaan parhaita ovat ne joissa ei ole suklaapäällystettä tai muutenkaan älyttömästi lisättyä sokeria tai keinotekoisia makeutusaineita. Suosikkiproteiinipatukkani on Quest Bar.
Erilaisia ja eri tavalla maustettuja proteiinipannareita ❤ Eri kokojakin kannattaa kokeilla vaihteluksi. Pannaritaikinasta voi myös tehdä vohveleita vohveliraudalla. Lisukkeissa onkin sitten vain mielikuvitus rajana. Omia suosikkejani ovat marjat, banaani, maapähkinävoi, kookoshiutaleet, maustamaton jogurtti ja erilaiset siemenet :)
Maustamaton jogurtti tai maitorahka eri versioina ❤ Kuvissa esimerkiksi pensasmustikoita & pellavansiemenrouhetta, mysliä, auringonkukansiemeniä ja chia-siemeniä. Sinisessä kupissa rahkan lisänä muussattua banaania :)
Erilaiset puurot ❤ Ehdottomia suosikkejani ovat kaura-, kvinoa- ja ohrapuuro. Ohra nimittäin on suomalaista superfoodia ;) Itse käytän ohrapuuron tekoon Riihipuodin Äidin Unelma -ohrahiutaleita. Sitä ei tarvi edes keittää vaan se valmistuu itsestään kannen alla, linkin takana lisää tietoa :) Katso myös puuropostaukseni täältä. Puuronkin lisukkeiksi voi keksiä vaikka mitä! Itse käytän puurossa usein samoja lisukkeita kuin pannareissa. Vadelmien ja mustikoiden yhdistelmä toimii loistavasti. Myös raejuusto sopii puuron päälle :)
Täysjyvämuroja ❤ Myös Taivalkosken Myllyn makeuttamattomat TalkMURU-murot ovat mieleeni!
Erilaisia salaatteja ❤ Salaatteihin voi kerätä mitä nyt ikinä keksiikään. Tämän hetken villitykseni ovat sokeriherneet ja porkkana :) Myös vuonankaali on mahtavaa! Rakastan myös kirsikkatomaatteja ja ah niin vaatimatonta kurkkua! Vaikka luullaan, että kurkku on pelkkää vettä, sisältää se kuitenkin paljon hyödyllisiä vitamiineja, kivennäis- ja hivenaineita (etenkin kaliumia).
Vähän ruokaisampia herkkuja kuten paistettuja kikherneitä ja terveellisiä sämpylöitä tai muuta itsetehtyä leipää ❤ 
Smoothieita, proteiinilla tai ilman ❤ Vasemmalla olevan juoman resepti täällä!
Ja lopuksi tämän hetken ihastukseni - maustettu vesi ❤ Vesilasiin sopii erinomaisesti mm. jäiset vadelmat (ja muut marjat) sekä sitruuna- ja kurkkuviipaleet yhdessä tai erikseen :) Maku vahvistuu kun annat veden olla lisukkeineen jääkapissa jonkin aikaa! Vettä kun kannattaa juoda päivässä noin 2L, joten vaihtelua vesilasillisiin saa erilaisilla lisukkeilla :)

Nyt salille mars!

-Essi

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment! ♥